Gazdaság

A környezetvédelmi hatóság nem tudni mit nézett Mészárosék több mint 300 milliárdos bizniszénél

Elbukott egy időre a 337 milliárdba kerülő Déli körvasút építése. A környezetvédelmi engedély nem vette figyelembe sem a talajvizet, sem a madárvédelmet, valamint a beruházás alternatíváit sem. Így nem tudni a hatóságok mit és kinek az érdekeit nézte, mert a környezetét úgy tűnik nem. Bízunk benne a következő vizsgálat sem a mutyiról fog szólni.

„Megsemmisítette a Fővárosi Bíróság a Déli körvasút nevű, egymilliárd euróba kerülő projekt környezetvédelmi engedélyét és új eljárásra kötelezte a hatóságot és az alpereseket (BKF, NIF)” – írta Facebook oldalán a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE).

Az ítélet azt jelenti, hogy a Mészáros Lőrinc érdekkörébe tartozó cégek által bővítendő Ferencváros-Kelenföld vasútvonal engedélye nem volt rendben.

Az egyesület posztja szerint „ez az a projekt, amely teherforgalmi korridort akar csinálni Budapest belsejéből, és minden létező uniós forrást elnyelne más projektek elől az elkövetkezendő évtizedben”.

A most visszavont környezetvédelmi engedély nem foglalkozott se a talajvízzel, se a zajterheléssel, se a madárvédelemmel, de még a beruházás alternatíváival sem. Így nem is nagyon érthető, hogy akkor mit vizsgált a környezetért felelős hatóság ? Bólogatott ? VAgy vigyázva álltak, mert csörgött a narancsos telefon ?

Mint ismeretes a Déli körvasútra építési munkálataira a Mészáros-cég V-Híd Zrt. adta a legolcsóbb ajánlatot, 337 milliárd forintosat. Az ajánlatban alvállalkozóként jelölték meg Mészáros testvérének, Mészáros Jánosnak a cégét, a Híd-Tám Kft.-t, és a szintén Mészáros-érdekeltség V-Híd Vagyonkezelőt is. Alvállalkozóként vesz részt a munkában az A-Híd Zrt. és egy MÁV-leányvállalat is.

A két érintett társaság közölte, hogy újra meg akarják szerezni a környezetvédelmi engedélyt, ugyanis a két cég a bíróság döntésének eleget téve minden tekintetben közreműködnek az újrainduló eljárásban. Azt írták, hogy biztosak abban, hogy „a megismételt eljárásban sikerül bizonyítani, hogy a fejlesztés haszna környezet- és klímavédelmi szempontból összességében lényegesen nagyobb, mint amennyi a negatív hatása, hisz a vasúti közlekedésből származó környezeti terhelés mérséklésére és kompenzálására megfelelő intézkedések történnek, akár az építkezés idejét, akár a beruházás végleges elkészültét követő időszakot tekintjük”.

Bízunk benne az új környezetvédelmi eljárás tényleg a környezetről fog szólni nem a pénzről és nem a mutyiról.

(cst)

You may also like

Read More


Fatal error: Uncaught exception 'wfWAFStorageFileException' with message 'Unable to verify temporary file contents for atomic writing.' in /home/nullasujsag/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/nullasujsag/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/nullasujs...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/nullasujsag/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52